SUPPLEMENT TINGKATKAN KESUBURAN WANITA

"ASSALAMUALAIKUM"
 
Anak merupakan anugerah Allah yang tidak ternilai harganya. Saat menyambut kelahiran anugerah ini ke muka bumi adalah saat yang paling dinanti-nantikan. Tapi, masih ramai pasangan diluar sana yang hanya mampu menumpang kegembiraan teman-teman disekeliling. Mungkin kita nampak mereka masih mampu tersenyum disaat melihat hampir kesemua teman disekeliling menimang cahaya mata yang comel-comel, namun berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. 

Ada yang cepat dikurniakan anak, ada yang bertahun-tahun kahwin barulah dikurniakan anak. Saya sangatlah respect kat pasangan yang tak putus-putus harapan dan sentiasa berusaha untuk mendapatkan anak. Iye lah kan, harta yang paling berharga di dunia ni adalah anak. Sape yang taknak anak kan. Bagi yang belom lagi ada rezeki tuk menimang cahaya mata, jom kite check balik ape masalah yang kita alami dan macam mane nak atasi. Kadang-kadang kita tak sedar yang masalah ketidaksuburan ni sebenarnya berpunca daripada kita, wanita mahupun lelaki. 

Entri kali ini saya akan ceritakan tentang masalah kesuburan bagi wanita

PUNCA SUKAR MENDAPAT CAHAYA MATA:
- Kitaran haid yang tidak teratur samaada 2 kali dalam 1 bulan atau 1 kali dalam 2-3 bulan.
- Wanita yang darah haidnya terlampau banyak, berketul-ketul dan berserta dengan senggugut yang teruk (Artikel tentang masalah senggugut )
Wanita yang mempunyai berat badan berlebihan juga merupakan salah satu faktor ketidaksuburan

PUNCA WANITA MENGALAMI MASALAH KETIDAKSUBURAN
- Ketidakseimbangan hormon. Ini mengakibatkan kegagalan dalam penghasilan telur (ovum)
- Mempunyai masalah seperti endometriosis, cyst, jangkitan kuman pada tiub falopio dan ketumbuhan. Ia menghalang telur yang dihasikan oleh ovari bergerak ke uterus untuk disenyawakan. 
- Merokok
- Penyakit kelamin
- Pengambilan kafein yang berterusan dan berlebihan
- Mempunyai penyakit di bahagian pelvik
- Terlalu kurus atau gemuk
- Usia yang terlalu muda atau terlalu lanjut. Fakta mengatakan tahap kesuburan berkurangan setelah wanita mencapai umur 35 tahun.
Oleh itu, saya akan mencadangkan vitamin-vitamin yang sesuai untuk meningkatkan tahap kesuburan wanita. 


ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.

VITA LEA
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh badan seorang dewasa. Pengambilan VITA LEA sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Isteri perlu melengkapkan kesihatan diri dengan mengambil multivitamin ini. 

VITA C
Satu tablet VITA C membekalkan 500mg vitamin C. VITA C SHAKLEE adalah sejenis 'sustained release' dimana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan-lahan dan tahan lebih lama di dalam tubuh badan. Vitamin C berfungsi sebagai antioksida seperti VITA E

B COMPLEX
Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg), B12 (40.5mcg) dan asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran vitamin B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurangkan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.

ALFALFA COMPLEX
Diamalkan oleh wanita terutamanya bagi mereka yang rasa  'sakit ketika bersama'. membantu atasi masalah keputihan, masalah haid yang tidak teratur atau senggugut/sakit pinggang yang melampau tatkala didatangi haid (makan alfalfa dan kalsium) dan turut membantu dalam hubungan suami isteri yang bertindak sebagai Kacip Fatimah. Ada juga sesetengah sumber yang mengatakan ALFALFA boleh membantu dalam masalah PCOS

GLA
GLA adalah sejenis sid lemak Omega 6 yang berfungsi menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur. Seperti yang kita sediam maklum, kitaran haid yang stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di mana peratusan pesenyawaan dapat ditingkatkan. GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub falopio dimana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yang subur ini juga membantu sperma hidup lebih lama didalam falopio tiub iaitu sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama pada waktu tersebut. Selain itu, GLA juga berfungsi melegakan PMS (sindrom pra haid) yang sering dialami oleh wanita

ZINC COMPLEX
Zinc digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zinc akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina.


* Sebagai peringatan, vitamin dan supplement tambahan ini adalah salah satu usaha untuk mendapatkan cahaya mata. Tahap kesihatan suami dan isteri juga perlu dipertimbangkan. Oleh itu, perbanyakkan berdoa semoga dimurahkan rezeki untuk menimang cahaya dalam masa yang terdekat ini. TIADA JAMINAN anda akan mengandung sejurus selepas anda menggunakan supplement di atas. Semua rezeki ditangan yang MAHA KUASA, justeru kita sebagai hambaNYA jangan berhenti berusaha, berdoa dan bertawakkal. InsyaALLAH akan diperkenankan. Amin.


 ~ produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit ~


JOM DAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE SEKARANG!
DAN ANDA BERPELUANG MENDAPAT PENJIMATAN BERGANDA-GANDA DARIPADA SHAKLEE.


[ INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE?
HUBUNGI SAYA SEKARANG!! 
HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN.
 DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSKLUSIF DI FACEBOOK ]

Setiap pembelian produk Shaklee akan mendapat konsultasi khusus dari saya.

Pertanyaan Lanjut:
Nur Zafirah Mohd Nor
Shaklee Independent Distributor ID : 956778
SMS/Whatsapp: +6011 2831 6400
Facebook : Mama Alisha Vitashoppe
Email : nzafirah91@gmail.com

CARA PENGAMBILAN SUPPLEMENT SHAKLEE YANG BERKESAN

"ASSALAMUALAIKUM"
 
 


ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)
Sebaiknya diambil di waktu pagi semasa perot masih kosong. Ini kerana semasa waktu pagi, kadar metabolisma kita lebih tinggi berbanding waktu lain.Oleh itu, semua asid amino dapat diserap dengan lebih baik

ALFALFA COMPLEX
Tidak boleh diambil bersama VIT E dan GLA. Penyerapan VIT E akan terganggu jika diambil bersama. Alfalfa adalah serat dan VIT E adalah vitamin yang dapat berfungsi dengan lebih baik jika ada lemak. Serat sangat suka menyerap lemak dan akan mengganggu fungsi VIT E.

OSTEMATRIX
Sebaiknya diambil sebelum tidur.Tidak boleh diambil bersama sumber iron seperti VITA LEA MULTIVITAMIN.

VITA- C SUSTAINED RELEASE
Jika mengalami demam atau selsema, 2 biji VIT C bolehlah dipatahkan kepada dua sebelum ditelan. VIT C juga boleh dijadikan masker dengan melarutkan nya ke dalam air

VITA LEA MULTIVITAMIN
Tidak boleh diambil bersama susu atau sumber kalsium lain seperti OSTEMATRIX kerana boleh mengganggu penyerapan iron. Lebih bagus diambil bersama VIT C kerana iron memerlukan VIT C untuk proses penyerapan lebih baik. Didalam VITA LEA mengandungi 60mg VIT C

JANGAN AMBIL VITAMIN BERSAMA MINUMAN YANG BERKAFEIN
Boleh mengurangkan kebolehan penyerapan vitamin kedalam tubuh badan. Elakkan minum minuman berkafein sekurang-kurangnya setengah jam selepas atau sebelum mengambil vitamin. 


~ produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit ~


JOM DAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE SEKARANG!
DAN ANDA BERPELUANG MENDAPAT PENJIMATAN BERGANDA-GANDA DARIPADA SHAKLEE.


[ INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE?
HUBUNGI SAYA SEKARANG!! 
HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN.
 DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSKLUSIF DI FACEBOOK ]
 

Setiap pembelian produk Shaklee akan mendapat konsultasi khusus dari saya.

Pertanyaan Lanjut:
Nur Zafirah Mohd Nor
Shaklee Independent Distributor ID : 956778
SMS/Whatsapp: +6011 2831 6400
Facebook : Mama Alisha Vitashoppe
Email : nzafirah91@gmail.com

PENTING KE SUPPLEMENT TAMBAHAN UNTUK KITA ??

"ASSALAMUALAIKUM"
 
 



Dunia sekarang menyebabkan kita WAJIB mengambil supplement tambahan. Mengapa? Kerana dunia sekarang sudah tidak sesihat dan sesegar dunia dahulu kala. Semakin banyak bahan-bahan beracun dan pencemaran alam di sekitar kita. Perokok tegar? Semakin berlambak-lambak. Kekurangan nutrien dan vitamin yang cukup dalam badan boleh mengakibatkan kita mengalami pelbagai jenis penyakit ekoran persekitaran dan pemakanan yang tidak sihat.

Pemakanan zaman global ini pun sudah tidak sesihat pemakanan dahulu. Makanan yang penuh dicemari dengan perisa dan pewarna tiruan, MSG, garam dan gula yang berlebihan banyak memberi impak yang negatif kepada kesihatan kita. Bayangkan sudah berapa banyak bahan-bahan tersebut terkumpul dalam badan kita.
Tanya diri sendiri, 
 "Pernah ke kita detox semua bahan-bahan tidak sihat tu?" 

 "Cukup ke vitamin dan mineral yang diperlukan oleh badan untuk bekerja
seharian dalam setiap hidangan yang kita nikmati hari-hari?"

Kalau anda memang jenis orang yang makan mengikut piramid makanan, ABAIKAN artikel ini. 



Siapa yang WAJIB ubah cara pemakanan dan amek supplement? 

1.Kerap berada dalam keadaan tertekan sama ada kerana kerja, keluarga dan perhubungan. Keadaan ini akan menyebabkan kelenjar adrenal anda berkerja ‘lebih masa’. Keadaan ini akan menyebabkan sakit kepala dan keletihan. Mungkin pengambilan vitamin B komplek, E dan C boleh membantu.

2. Sejarah keluarga yang berhadapan dengan ostreoprosis. Membekalkan tubuh anda dengan mineral yang tersimpan dalam tulang boleh menolong mencegah masalah ini. Apatah lagi bagi wanita yang kerap melahirkan anak, bayi bergantung bekalan kalsiumnya daripada ibu. Justeru pengambilan kalsium, magnesium dan vitamin D mungkin membantu anda menangani osteoprosis.

3. Anda kerap diserang selesema. Sistem imun anda mungkin rendah berbanding orang lain. Dalam keadaan ini tambahkan pengambilan vitamin C dan zink.

4. Jika anda merokok, anda memerlukan lebih vitamin C. Selain itu anda mungkin memerlukan kalsium, magnesium dan vitamin D, kerana merokok juga dikaitkan dengan osteoporosis, tetapi sebaik-baiknya berhentilah merokok.

5. Jika anda berhadapan dengan masalah hormon, anda mungkin memerlukan vitamin B6. tetapi jangan ambil dos yang banyak tanpa rujukan doktor.

6. Anda mengalami masalah tekanan darah rendah. Lebihkan pengambilan zat besi, vitamin C, asid foli dan vitamin B12 juga.

7. Gout- Mungkin anda perlu mengambil vitamin B5 (asid panthothenik)

8. Masalah jantung - Minyak ikan membantu menurunkan tahap kolesterol. Ia juga berfungsi sebagai agen mengurangkan bengkak atau radang. Jika anda tidak mendapat minyak zaitun dalam diet, mungkin anda perlu pertimbangkan mengambil makanan tambahan.

Apapun, adalah penting untuk mendapatkan makanan tambahan yang berkualiti dari segi vitamin dan mineralnya. Jika tidak pasti mungkin boleh merujuk kepada yang pakar seperti doktor.




 ~ produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit ~


JOM DAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE SEKARANG!
DAN ANDA BERPELUANG MENDAPAT PENJIMATAN BERGANDA-GANDA DARIPADA SHAKLEE.


[ INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE?
HUBUNGI SAYA SEKARANG!! 
HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN.
 DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSKLUSIF DI FACEBOOK ]


Setiap pembelian produk Shaklee akan mendapat konsultasi khusus dari saya.

Pertanyaan Lanjut:
Nur Zafirah Mohd Nor
Shaklee Independent Distributor ID : 956778
SMS/Whatsapp: +6011 2831 6400
Facebook : Mama Alisha Vitashoppe
Email : nzafirah91@gmail.com

MEALSHAKES UNTUK ANAK YANG 'PICKY EATERS'

"ASSALAMUALAIKUM"
 
Para ibu mesti risau dan gelisah jika berat badan anak mereka masih lagi dibawah garisan kuning. Walaupun makin ramai kanak-kanak yang mengalami obesiti sekarang, masih ramai juga kanak-kanak yang susah nak makan atau hanya nak makan makanan yang mereka gemari. Kebiasaannya, makanan yang mereka gemari tidak mengandungi khasiat-khasiat yang diperlukan oleh badan untuk proses tumbesaran. Mereka ini digelar 'picky eaters'.

Hari ni nak cite cket pasal Mealshakes SHAKLEE. Betapa saya dan pastinya para ibu yang lain berasa amat bersyukur dipertemukan dengan MEALSHAKES SHAKLEE.Perisa Vanilla plak tuhhh. Sedapppp!!  Alhamdulillah. 






Apa yang hebat sangat sal MEALSHAKES SHAKLEE ni? Sampai ramai sangat orang duk bercakap sal MEALSHAKES ni. Banyak sebenarnya khasiat2 dan nutrient2 penting yang diperlukan oleh kanak2 dalam tempoh membesar ni. Almaklumla, kanak2 sekarang ni termasuklah bayi, abis pantang je dah dihantar ke nursery. Bercampur dengan anak2 laen yang mungkin sedang selsema, batuk, demam dan macam2 la penyakit berjangkit. Lau antibodi tak kuat memang senang sangat nak berjangkit. Kesian kan kat anak2. Mealshakes leh bantu tingkatkan antibodi anak2. Yelah kan, bile sume khasiat cukup lam badan, antibodi pun kuat la. 

Ni je ke khasiat MEALSHAKES???


Memang tak laaaaaa. Jom terjah bawah lagiiiiiiii.................


15 kebaikan MEALSHAKES untuk kanak-kanak yang ibu patut tahu:

  1. Kurangkan Ekzema
  2. Untuk Tumbesaran
  3. Untuk Perkembangan Minda
  4. Untuk Tingkatkan Selera Makan anak
  5. Untuk Anak yang dah berhenti susu ibu
  6. Untuk Anak kekal aktif
  7. Sebagai perlindungan jangkitan penyakit kepada anak-anak
  8. Meningkatkan berat badan anak
  9. Membantu anak fokus
  10. Membantu kurangkan kekerapan asthma
  11. Mengatasi masalah sembelit pada anak
  12. Supplement yang sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap 1
  13. Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti
  14. Ambil semasa sarapan meningkatkan kecergasan seawal pagi
  15. Supplement yang sangat mudah disediakan,boleh dicampurkan ke dalam bijirin atau susu

 Berapa harga MEALSHAKES ni? Murah je sayang2 semua. Jangan sesekali kedekut untuk melabur demi kesihatan anak2 sekali je daripada tiap2 bulan duk ulang alik ke klinik, bayar ubat2 klinik, masuk wad, bayar wad plak. 
Prevention is better than cure. Sebelum anak2 dapat sakit, jom kita sama2 tingkatkan sistem imunisasi diorang. 

Siapa sayang anak2 WAJIB dapatkan MEALSHAKES untuk anak2 mereka. Saya sebagai ibu ni memang tak sanggup nak tengok anak saya sakit. Sedih yang teramat. Sebab tu jugak la saya mula berjinak2 dengan SHAKLEE. Always Green and Safe. 



 ~ produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit ~


JOM DAFTAR SEBAGAI AHLI SHAKLEE SEKARANG!
DAN ANDA BERPELUANG MENDAPAT PENJIMATAN BERGANDA-GANDA DARIPADA SHAKLEE.


[ INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE?
HUBUNGI SAYA SEKARANG!! 
HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN. WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN.
 DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSKLUSIF DI FACEBOOK ]

Setiap pembelian produk Shaklee akan mendapat konsultasi khusus dari saya.

Pertanyaan Lanjut:
Nur Zafirah Mohd Nor
Shaklee Independent Distributor ID : 956778
SMS/Whatsapp: +6011 2831 6400
Facebook : Mama Alisha Vitashoppe
Email : nzafirah91@gmail.com
 
Copyright © SAKURA BEAUTY AND HERBS | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in